Akademia Marketingu i Zarządzania Praktyką Stomatologiczną

cykl praktycznych szkoleń obsługi pacjenta dla lekarzy stomatologów i personelu praktyki.

Cykl szkoleń przeznaczony jest dla właścicieli praktyk stomatologicznych oraz personelu zarządzającego klinikami stomatologicznymi, a także personelu pomocniczego (recepcjonistek, asystentek, higienistek). Cały cykl zajęć jest przygotowany na bazie wieloletnich doświadczeń, praktycznych działań na rynku usług w Polsce, popartych doświadczeniami polskimi i zagranicznymi w oferowaniu usług stomatologicznych. Program szkoleń Akademii Marketingu i Zarządzania praktyką stomatologiczną obejmuje najistotniejsze obszary funkcjonowania praktyki:

– Marketing i promocje usług praktyki – „Marketing i Sprzedaż usług stomatologicznych”
– Zarządzania praktyką i personelem, zarządzanie gabinetem stomatologicznym
– Obsługa pacjenta.

Program szkolenia dla lekarzy z zakresu „Obsługi Pacjenta” składa się z cyklu szkoleń, których głównym celem jest nabycie i utrwalenie umiejętności niezbędnych i koniecznych w codziennym kontakcie z pacjentem. Skuteczna komunikacja to sztuka, która oparta jest o prowadzenie rozmowy z pacjentem przez stomatologa, budującej zrozumienie i przekonanie do wykonywanych zabiegów. Obsługa pacjenta to proces budowania atmosfery zaufania i długotrwałych relacji przynoszących konkretne efekty np. wyrabianie u pacjentów nawyku systematycznych wizyt w gabinecie stomatologicznym.

Po szkoleniach uczestnicy będą:

  • wiedzieli jak skutecznie budować swój autorytet poprzez aspekty komunikacyjne z pacjentem,
  • wiedzieli jak wykorzystać swoją wiedzę fachową do budowania długotrwałych relacji ,
  • potrafili wykorzystać elementy perswazji w codziennym kontakcie w praktyce,
  • praktycznie wiedzieli jak zamieniać obiekcje w potrzeby pacjenta,
  • potrafili przeprowadzić tzw. „trudne rozmowy” i umieli się do nich przygotować,
  • radzili sobie jak skutecznie przedstawić plan leczenia i kosztorys.

Szkolenia praktyczne budujące, utrwalające prawidłowe umiejętności i zachowania konieczne w codziennym prowadzeniu praktyki stomatologicznej i obsłudze pacjenta przez lekarza stomatologa:

– Marketing i promocje usług praktyki – „Marketing i Sprzedaż usług stomatologicznych”
– Plan leczenia -„Trudne rozmowy z pacjentem, czyli jak skutecznie przedstawić plan i kosztorys leczenia”
– Sztuka perswazji – „Sztuka perswazji i wywierania wpływu na pacjenta”
– Efektywna komunikacja - „Efektywna komunikacja z pacjentem”
– Budowanie relacji - „Budowanie relacji w procesie obsługi pacjenta”.

Dodatkowo szkolenia przygotowane również dla lekarzy i personelu praktyki koncentrujące się na obsłudze pacjenta i prowadzeniu rozmowy:
– Przez telefon - „Obsługa pacjenta przez telefon, skuteczne metody przeprowadzania rozmowy”
– Bezpośredno – „Obsługa pacjenta – bezpośrednia rozmowa, skuteczne metody oddziaływania na pacjenta”.
Każde ze szkoleń ma na celu wykreowania scenariusza konkretnych zachowań, wypracowania skutecznych i intuicyjnych nawyków postępowania w kontakcie z pacjentem.