dr Przemysław Marcinowski
Materiały
Sztuka Okluzji – stopień 3:

„Rozwiązywanie zaawansowanych problemów okluzyjnych.”

Współpraca fizjoterapeuty, osteopaty i lekarza dentysty
w zakresie diagnostyki i terapii URNŻ

PROGRAM KURSU PRZEZNACZONY JEST DLA DENTYSTÓW OGÓLNIE PRAKTYKUJĄCYCH, PROTETYKÓW, ORTODONTÓW, FIZJOTERAPEUTÓW I OSTEOPATÓW.

Kurs 3-go stopnia jest najbardziej zaawansowanym rozwinięciem szkoleń pt. „Sztuka Okluzji..”

Wyjątkowe połączenie teorii i ćwiczeń praktycznych, zdające egzamin w Waszej praktyce następnego dnia po szkoleniu.

Specjalna formuła 3-ech dni intensywnego szkolenia łączących teorię z kliniką, z częścią wspólną dla dentystów i fizjoterapeutów pozwala na natychmiastowe zastosowanie omawianych metod po szkoleniu.

Szkolenie, prowadzone przez dr Marcinowskiego, absolwenta Dawson Academy w USA (jednym z najbardziej uznanych ośrodków szkolenia z zakresu okluzji na świecie) i protetyka z 26-letnim stażem daje Państwu gwarancje zdobycia pełnej wiedzy praktycznej
od osoby, która tę wiedzę wykorzystuje na co dzień.

Kurs pomoże osiągnąć pełne zadowolenie pacjenta po leczeniu, niezależnie czy było to leczenie zachowawcze, protetyczne, ortodontyczne czy kombinacja wszystkich powyższych.

Zdobędziecie najbardziej aktualną wiedzę o zasadach funkcjonowania okluzji popartą czterdziestoletnimi badaniami.

W czasie trzydniowego szkolenie wykładowca omówi następujące tematy:

Dyskusja o dotychczasowych problemach w leczeniu w CR: Trzy najważniejsze problemy od kiedy leczę w Centralnej Relacji.

  • rokowanie dla uszkodzeń ssż w procesie leczenia okluzyjnego. Odwracalność i nieodwracalność uszkodzeń ssż,
  • wymiana źle wykonanych uzupełnień protetycznych: pułapki prawidłowego leczenia,
  • zarządzanie okluzją w pełnych uzupełnieniach stałych na implantach,
  • proces zarządzania okluzją w trakcie wykonywania totalnych uzupełnień protetycznych na własnych zębach i implantach (kiedy trzeba a kiedy nie trzeba rejestrować CR i łuku twarzowego),
  • rozpoznawanie zaburzeń psychicznych, które źle rokują dla procesu i efektów leczenia
  • jak zaburzenia posturalne wpływają na narząd żucia ?
  • kiedy zaburzenia posturalne komplikują leczenie stomatologiczne
  • kiedy konieczna jest interwencja doświadczonego fizjoterapeuty?
  • rozmowa z pacjentem na temat leczenia w CR, główne założenia w języku zrozumiałym dla pacjenta, co przekonuje pacjenta?

Jedne z najważniejszych punktów dyskusji to:

  • schemat postępowania w zakresie okluzji na etapie wykonywania uzupełnień protetycznych,
  • znalezienie relacji żuchwa szczęka w różnych rodzajach zgryzu i przy różnych sytuacjach wyjściowych,
  • mechanika w protetyce – dlaczego korony lub mosty nie wytrzymują sił zgryzu?,
  • schemat zarządzania okluzją przy bezzębiu,
  • stabilność leczenia protetycznego i ortodontycznego – pacjenci „nie do wyleczenia” – niestabilny staw – jak ich wyłowić?
  • kiedy osteopata nie pomoże?
  • kiedy ortodoncja jest bezwzględnie konieczna – ekwilibracja a uzyskane efekty
  • sytuacje braku prowadzenia kłowego mimo ekwilibracji
  • kiedy możemy uznać, że leczenie jest zakończone powodzeniem,

Jak zwykle w czasie tych kursów, aspekt praktyczny będzie stanowił dużą część
szkolenia. Uczestnicy będą prezentowali własne przypadki, przygotowane wg
sczegółowego opisu przygotowanego prez wykładowców.
Wymagania to m.in.: zdjęcia foto, panorama (CT), modele oprawione w artykulator
w CR, wypełniony formularz badania.

Szczególna uwaga zostanie zwrócona na:

  • analizę przypadków krok po kroku
  • problem zgryzu otwartego po leczeniu ortodontycznym. Jak sobie z tym poradzić?
  • ekwilibracja czy reorto?
  • nakładki jako leczenie podtrzymujące u pacjentów bólowych, którzy nie godzą się na leczenie ortodontyczne lub wymagają zabiegu ortognatycznego/chirurgicznego,
  • pacjenci bez dolegliwości, a tylko z ubytkami przyszyjkowymi – bez nadwrażliwości (leczyć czy czekać?),
  • profilaktyka choroby okluzyjnej – młodzi pacjenci z przeszkodami zgryzowymi bez dolegliwości – czy i jakie działania są wskazane?,
  • najnowsze dane statystyczne bezpieczeństwa ekwilibracji,
  • co stomatologia ma wspólnego z osteopatią ?,
  • skąd wzięła się osteopatia i terapia manualna,
  • koncepcja i filozofia w osteopatii i terapii manualnej,
  • anatomia palpacyjna rejonu głowy, szyji i karku,
  • dysfunkcja czaszkowo – żuchwowa w ujęciu osteopatycznym – co to jest i dlaczego jest ważna dla dentysty?,
  • ocena posturalna i badanie czynnościowe w dysfunkcjach czaszkowo – żuchwowych,
  • jak przy fotelu wykonać podstawowe badania?,
  • kiedy problemy posturalne mają wpływ na efekty leczenia stomatologicznego,
  • jak rozpoznać niebezpieczeństwo braku stabilizacji leczenia stomatologicznego,
  • dentystyczno-osteopatyczny formularz badania pacjenta,
  • kiedy kierować pacjenta do osteopaty i terapeuty manualnego?,
  • kiedy osteopata skieruje pacjenta do dentysty?

Małe grupy uczestników (tylko 10 osób) gwarantują pełny kontakt z prowadzącym i indywidualną opiekę dr Marcinowskiego.

Referencje i opinie »