Terminy:
Cena: 4940 PLN
Miejscowość: Katowice
Punkty edukacyjne: 23
Sztuka Okluzji – stopień 2: “Diagnoza, planowanie, zlecenie do laboratorium.”

Jedyny taki kurs w Polsce.

PROGRAM KURSU PRZEZNACZONY JEST DLA DENTYSTÓW OGÓLNIE PRAKTYKUJĄCYCH, PROTETYKÓW I ORTODONTÓW.

Kurs 2-go stopnia jest rozwinięciem pierwszej części szkoleń z okluzji “Jak zbadać pacjenta, żeby korony i wypełnienia pasowały, a ortodoncja była przewidywalna?”

Wyjątkowe połączenie teorii i ćwiczeń praktycznych, zdające egzamin w Waszej praktyce następnego dnia po szkoleniu.
Specjalna formuła 3-ech dni intensywnego szkolenia: dzień teorii, dzień kliniki i dzień laboratorium pozwala na natychmiastowe zastosowanie omawianych metod.

Podczas kursu zajmiemy się interpretacją i diagnostyką pojęcia bruksizmu.
Poznamy bardzo praktyczną klinicznie systematykę zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych wg. Mark?a Pipera.
Będziemy ćwiczyć techniki diagnostyczne i omawiać interpretacje oznak diagnostycznych.
Przedyskutujemy pułapki jakie może zastawiać system nerwowy, utrudniając osiągnięcie dobrych i trwałych efektów leczenia.

Szkolenie prowadzone przez dr Marcinowskiego, absolwenta Dawson Academy w USA z roku 2007 (jednym z najbardziej uznanych ośrodków szkolenia z zakresu okluzji na
świecie) i protetyka z 26-letnim stażem daje Państwu gwarancje zdobycia pełnej wiedzy praktycznej od osoby, która tę wiedzę wykorzystuje na co dzień.

Kurs pomoże osiągnąć pełne zadowolenie pacjenta po leczeniu, niezależnie czy było to leczenie zachowawcze, protetyczne, ortodontyczne czy kombinacja wszystkich powyższych.

Podstawą dobrych efektów leczenia jest prawidłowe planowanie.
Przeanalizujemy uniwersalny proces planowania leczenia pacjenta.
Rozpatrzymy różne opcje leczenia.
Zapoznamy się z protokołem współpracy z laboratorium technicznym w zakresie planowania jak i wykonywania prac protetycznych.

Zdobędziecie najbardziej aktualną wiedzę o zasadach funkcjonowania okluzji popartą czterdziestoletnimi badaniami.

W czasie trzydniowego szkolenie wykładowca omówi następujące tematy:

  • schorzenia ssż, klasyfikacja Pipera,
  • badanie stawu skroniowo-żuchwowego i rozpoznawanie stanu ssż,
  • nakładki – rodzaje, wykonanie, sposób użycia,
  • postępowanie z pacjentem który po raz pierwszy spotyka się z takim leczeniem,
  • pełna analiza przypadków: analiza zdjęć wstępnych sekwencja zdjęć (jakie zdjęcia, jaki aparat i lampa), badanie, analiza zgryzu w ustach, analiza modeli, podjęcie decyzji co do sposobu postępowania,
  • waxup diagnostyczny – zasady wykonywania, główne decyzje,
  • plan leczenia. Decyzje krok po kroku,
  • sekwencjonowanie planu leczenia,
  • kontrola po wykonaniu uzupełnień, co może wpływać na niestabilność efektów,
  • zgryz krzyżowy,
  • zgryz otwarty,
  • zgryz głęboki,
  • zgryz prosty,
  • współpraca z laboratorium – co trzeba ustalić w gabinecie?
  • zlecenie do laboratorium krok po kroku,
  • czy i kiedy wykonać ekwilibrację w planowaniu protetycznym i ortodontycznym?
  • reguły planowania kompleksowego leczenia : zachowawcza, chirurgia, ortodoncja i protetyka? Od czego zacząć?
  • praca z modelami przy planowaniu leczenia.
  • o czym decyduje lekarz a jakie decyzje można pozostawić technikowi?
  • terapia nakładkowa – zasady wykonania i stosowania,
  • bruksizm a para funkcje różnicowanie, leczenie,
  • założenia i definicja “Stomatologii Kompletnej”,
  • fotografia dla celów komunikacji lekarz – pacjent, lekarz – technik.

Szczegółowy plan zajęć:

I dzień

  • bóle głowy,
  • klasyfikacja uszkodzeń ssż,
  • diagnostyka ssż,
  • proces analizy modeli krok po kroku,
  • decyzje które trzeba podjąć przed wykonaniem waxupu,
  • planowanie leczenia na modelach,
  • przygotowanie mockupu i szablonu do szlifowania,
  • ustalanie wymiaru pionowego,
  • zmiana płaszczyzny okluzyjnej,
  • sekwencjonowanie leczenia – krok po kroku.

II dzień

  • współpraca z laboratorium,
  • zlecenie do laboratorium,
  • ustalenia do wykonania w gabinecie,
  • ćwiczenia praktyczne w gabinecie stomatologicznym: osłuchiwanie ssż, badanie ssż, rozpoznanie stadium schorzenia ssż,
  • ćwiczenia praktyczne w gabinecie stomatologicznym: powtórka z badania i rejestracji zgryzu.

III dzień

  • planowanie na modelach – waxup,
  • planowanie leczenia na podstawie modeli,
  • badania i obrazowania,
  • sekwencjonowanie planu leczenia,
  • mockup,
  • szablon do szlifowania,
  • zlecenie do laboratorium.

Małe grupy uczestników (tylko 10 osób) gwarantują pełny kontakt z prowadzącym i indywidualną opiekę dr Marcinowskiego.

Wszyscy uczestnicy otrzymają gotowe do użycia formularze analizy zgryzu, skrypt, certyfikat uczestnictwa i punkty edukacyjne.

Uczestnicy kursów mogą korzystać z indywidualnych konsultacji swoich przypadków z dr Marcinowskim.

Po drugim dniu kursu wszystkich uczestników zapraszamy na wspólną kolację z wykładowcą.